Reklama
  • Wtorek, 25 czerwca 2013 (08:19)

    Serowe kotlety

Składniki na 5 porcji: 75 dag twardego tłustego sera twarogowego w kawałku, np. typu feta, 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej, 1 szklanka bułki tartej, 2 jajka , sól, świeżo mielony czarny pieprz, olej do smażenia Ponadto na sałatkę: kilka liści świeżej zielonej sałaty, po kilka gałązek świeżego oregano i rozmarynu, 20 dag pomidorków koktajlowych, oliwa, ocet balsamiczny

Przygotowanie: Ser pokrój na grube plastry. Na osobne talerze wysyp mąkę oraz bułkę tartą, na trzeci talerz rozbij jajka. Roztrzep je widelcem lub trzepaczką, dopraw solą i pieprzem.

Reklama

Na patelni rozgrzej olej. Gdy już dobrze się rozgrzeje, układaj na nim plastry sera obtoczone bardzo starannie w mące, potem w jajku, a na koniec – w bułce. Ser smaż szybko z obu stron na złoty kolor bez przykrycia.

Na półmisku ułóż listki sałaty, na nich pokrojone pomidorki koktajlowe oraz świeże zioła. Skrop warzywa oliwą oraz octem balsamicznym, posyp świeżo mielonym czarnym pieprzem. Na warzywach układaj plastry smażonego sera i od razu podawaj.

Warzywa: sałata, pomidorki i zioła mogą posłużyć jako dekoracja, ale skropione oliwą i octem stworzą pyszną sałatkę do smażonego sera. Możesz jeszcze dodać do nich połówki czarnych oliwek oraz cebulę szalotkę pokrojoną w piórka.

Przygotowanie: 30 minut Porcja: 390 kilokalorii

Świat & Ludzie
Więcej na temat:ser | kotlety

Zobacz również

  • Składniki: 3 pęczki szpinaku, 2 ząbki czosnku, gałka muszkatołowa, 2 jajka, świeżo starty parmezan, szczypta słodkiej wędzonej papryki, sól, pieprz, masło więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.